2019
DEVO Karwacki Jerzy z siedzibą w Łomży, ul. Meblowa 29, 18-400 Łomża Informuje, że zawarł umowę nr POPW.01.02.00-20-0028/19-00 na realizację projektu pn. „Przygotowanie firmy DEVO do wdrożenia nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją przedsiębiorstwa”
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działania 1.2.Internacjonalizacja MŚP, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Opis projektu:
Doradca zewnętrzny (OEG) w całości zrealizował nowy MBI, w oparciu o konsultacje z firmą DEVO. Prace zrealizowano za pomocą ankiety autodiagnozy, desk research, burzy mózgów, wywiadów pogłębionych. W ramach prac odbywały się, liczne telekonferencje, rozmowy telefoniczne i mailowe.
PRODUKTY PRZEZNACZONE DO INTERNACJONALIZACJI:
Grupa produktowa meble łazienkowe
RYNKI DOCELOWE:
Szwajcaria, Włochy
ZADANIA:
• Opracowanie MBI • Opracowanie kampanii promocyjnej • Projekt stron www (landing page) • Tłumaczenia • Projekt i druk katalogów • Filmy reklamowe – wytworzenie materiałów promocyjnych • Usługi doradcze 7 opracowania – badania rynku x 1 oraz selekcja i dobór kontrahentów x 6 • Udział w targach 2 szt. • Udział w dwóch indywidualnych misjach gospodarczych
Cel projektu:
Celem projektu jest przygotowanie firmy DEVO do wdrożenia nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności, w celu zwiększenia aktywności gospodarczej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych.
WIZJA FIRMY PO PRZEPROWADZENIU ZAKŁADANYCH ZADAŃ:
Przedsiębiorstwo DEVO osiągnęło gotowość do rozpoczęcia sprzedaży swoich produktów w krajach: Szwajcaria, Włochy
WIZJA FIRMY PO OSIĄGNIĘCIU WSKAŹNIKÓW REZULTATU PROJEKTU:
DEVO prowadzi stałą sprzedaż swoich produktów w krajach: Szwajcaria, Włochy
UZASADNIENIE REALIZACJI PROJEKTU:
Bieżący stan przedsiębiorstwa DEVO jest stabilny, ale firma, w celu swojego dalszego rozwoju, musi poszukiwać nowych odbiorców i partnerów, zwiększać sprzedaż, dywersyfikować rynki zbytu. Plany rozwojowe przedsiębiorstwa w perspektywie strategicznego planowania są zgodne z celami projektu (rozwój firmy poprzez dywersyfikację rynków zbytu; strategie rozwoju rynku).
Beneficjent:
DEVO Karwacki Jerzy
województwo:
podlaskie
powiat:
łomżyński
Wartość całkowita projektu:
780 292,00 PLN
Wartość dofinansowania UE:
549 950,00 PLN
DEVO Karwacki Jerzy z siedzibą w Łomży, ul. Meblowa 29, 18-400 Łomża Informuje, że zawarł umowę nr POPW.01.04.00-20-0001/19-00 na realizację projektu pn. „Wzrost konkurencyjności firmy DEVO poprzez wdrożenie strategii wzorniczej”
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działania 1.4. Wzór na konkurencję II etap, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Opis projektu:
Realizacja niniejszego projektu polega na wdrożeniu kluczowych dla dalszego rozwoju firmy DEVO rekomendacji wzorniczych z opracowanej w ramach Etapu I dz. 1.4. POPW strategii wzorniczej (SW). Do wdrożenia wybrano kompleksowy zakres rekomendacji, w wyniku czego firma wdroży na rynek innowację produktową oraz uzyska założone cele projektu. Projekt rozpocznie się w maju 2019r. procedurami wyboru wykonawców usług projektowych oraz dostawców maszyn.
Zaplanowane do realizacji w ramach wniosku działania o charakterze projektowym, doradczym i inwestycyjnym powiązane są z następującymi rekomendacjami wzorniczymi:
1.Uzupełnienie kompetencji zespołu realizującego proces rozwoju nowego produktu. 2.Budowa świadomości wśród pracowników w zakresie wykorzystania wzornictwa. 3. Wykorzystanie potencjału projektantów wzornictwa przemysłowego. 4. Opracowanie ulepszeń funkcjonalnych do obecnych i nowych produktów – przeprojektowanie wybranych obecnych kolekcji. 5. Poszerzenie oferty o nowe style. 6.Podniesienie jakości i efektywności procesów produkcyjnych. 7.Dostosowanie parku maszynowego do produkowanego asortymentu. 8. Podniesienie efektywności procesów projektowych, przygotowania produkcji i komunikacji z klientami. 9.Odzwierciedlenie wartości “dla smakosza” w materiałach marketingowych. 10. Rozwinięcie segmentacji oraz analizy preferencji i potrzeb klientów. 11. Wzmocnienie kanałów sprzedaży. 12. Poprawa jakości wzorniczej materiałów promocyjnych.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest wzrost konkurencyjności i potencjału rozwojowego firmy DEVO w oparciu o wzornictwo przemysłowe poprzez wdrożenie rekomendacji opracowanej w I etapie dz. 1.4. PO PW strategii, obejmujących zaprojektowanie i wdrożenie projektów wzorniczych produktowych, marketingowych oraz nowych technologii produkcji, co umożliwi firmie DEVO wprowadzenie na rynek innowacji produktowej. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację celów szczegółowych w postaci zadań: 1. Zakup specjalistycznych usług doradczych związanych z opracowaniem nowych projektów oraz usług doradczych związanych z wdrożeniem wzornictwa do działalności firmy i rozwoju umiejętnego zarządzania wzornictwem, 2. Zakup nowych urządzeń produkcyjnych oraz oprogramowania w celu utworzenia linii technologicznej dla wprowadzenia innowacji produktów, Osiągniętym celem pośrednim projektu będzie zwiększenie potencjału przedsiębiorstwa z Polski Wschodniej poprzez wykorzystanie wzornictwa oraz wprowadzenie na rynek nowych produktów.
Beneficjent:
DEVO Karwacki Jerzy
województwo:
podlaskie
powiat:
łomżyński
Wartość całkowita projektu:
6 038 095,00 PLN
Wartość dofinansowania UE:
2 913 800,00 PLN
2018
DEVO Karwacki Jerzy z siedzibą w Łomży, ul. Meblowa 29, 18-400 Łomża Informuje, że zawarł umowę nr POPW.01.04.00-20-0012/17-00 na realizację projektu pn. „Wzrost konkurencyjności firmy DEVO poprzez wdrożenie strategii wzorniczej”
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działania 1.4. Wzór na konkurencję I etap, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Opis projektu:
Usługi zrealizowane przez wybranego Wykonawcę objęły: 1. Przeprowadzenie audytu wzorniczego firmy DEVO polegającego na analizie działalności pod względem potencjału i potrzeb wzorniczych, które objęły m.in.: a) analizę wzorniczą firmy w zakresie oferty produktowej, modelu biznesowego, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, zdefiniowania i charakterystyki klientów i konkurencji oraz kluczowych w kontekście wnioskodawcy trendów branżowych; b) analizę potrzeb wnioskodawcy w zakresie zarządzania wzornictwem; c) analizę oferty pod kątem wykorzystania wzornictwa i potencjału rynkowego wnioskodawcy. 2. Opracowanie strategii wzorniczej w postaci raportu z przeprowadzonego audytu wzorniczego zawierającego co najmniej następujące elementy: a) ogólną charakterystykę przedsiębiorcy wnioskodawcy zawierającą analizę wzorniczą przedsiębiorstwa w zakresie produktów, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji z klientem, strategii marketingowej, b) ogólny opis otoczenia przedsiębiorcy wnioskodawcy w zakresie designu zawierający co najmniej informacje odnośnie charakterystyki klientów, opis głównych konkurentów, c) opis trendów rynkowych, określenie kluczowych w kontekście wnioskodawcy trendów branżowych, społecznych i technologicznych o dużym potencjale wpływu na rynek wnioskodawcy, d) ocenę poziomu wykorzystania wzornictwa w przedsiębiorstwie wnioskodawcy oraz jego potencjału w tym zakresie, e) zdefiniowanie problemów wzorniczych w przedsiębiorstwie wnioskodawcy (dotyczących zarówno produktu, jak i innych procesów biznesowych w firmie), f) możliwości rozwiązania problemów wzorniczych w przedsiębiorstwie wnioskodawcy, g) rekomendacje dalszych szczegółowych działań dla przedsiębiorstwa wnioskodawcy.
Cel projektu:
Głównym celem projektu było zwiększenie konkurencyjności firmy DEVO oraz kompetencji kadry zarządzającej w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem poprzez analizę potencjału i możliwości wzorniczych firmy poprzez: 1. Przeprowadzenie audytu wzorniczego w kluczowych obszarach działalności firmy związanych z aktualnie oferowaną gamą produktów, 2. Opracowania strategii wzorniczej w postaci raportu z przeprowadzonego audytu wzorniczego. Realizacja celów szczegółowych na poziomie operacyjnym związana była z zakupem dla firmy DEVO usług doradczych zaplanowanych w niniejszym projekcie. W proces definiowania rekomendacji działań wzorniczych będących wynikiem przeprowadzonego audytu zaangażowani zostaną wskazani przedstawiciele firmy DEVO, co wpłynie na uzyskanie celu głównego projektu, a tym samym na wzrost potencjału kadrowego przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie Polski Wschodniej w zakresie zarządzania wzornictwem.
Beneficjent:
DEVO Karwacki Jerzy
województwo:
podlaskie
powiat:
łomżyński
Wartość całkowita projektu:
68 880,00 PLN
Wartość dofinansowania UE:
47 600,00 PLN